Kegelove vežbe čuvaju zdravlje žene

Svakodnevno nas sa različitih strana stručnjaci i javnost podsećaju na važnost redovne fizičke aktivnosti. Mnogo pažnje posvećuje se kardio treninzima, kao i onima kojima jačamo noge, stomak, gluteus i ruke, međutim, podjednako važne, a često zapostavljene su i Kegelove vežbe. Verovatno zbog toga što njihovi rezultati nisu lako uočljivi, ali to ne znači da nisu veoma važne za zdravlje svake žene.

Dr Arnold Kegel objavio je 1948. godine studiju u kojoj je opisao Kegelove vežbe za bešiku. Izučavao ih je kao metod koji bi trebalo da ojača mišiće donjeg dela karlice koji predstavljaju potporu materici, bešici i crevima. Ovi mišići i normalno vremenom i procesom starenja slabe, a posebno se rizik od njihovog slabljenja povećava tokom trudnoće, porođaja i povećanja telesne mase.

Trudnice koje svakodnevno rade Kegelove vežbe mogu olakšati sebi porođaj. Jačanje ovih mišića pomaže njihovo kontrolisanje u toku porođaja. Vežbanjem mišića karličnog dna umanjuju se dva problema koja se mogu javiti u trudnoći, a to su nevoljno mokrenje i pojava hemoroida. Takođe, veoma je važno nastaviti sa treniranjem ovih mišića i nakon porođaja, da bi se povratila kontrola mokrenja i jačali vaginalni mišići.

Najbolja stvar kod ovih vežbi jeste da ih možete vežbati bilo gde i bilo kada, a da to niko ne primeti.

Izvođenje vežbi

Pre svega, morate identifikovati mišiće koje treba ojačati. Najbolje je da sednete na stolicu, sa stopalima na podu i malo razmaknutim kolenima. Napravite pokret kao da pokušavate da sprečite mokrenje – tako što stežete mišiće između rektuma i vagine. Zadržite kontrakciju četiri do pet sekundi i potom polako opustite mišiće. Ponovite to 10 do 15 puta, nekoliko puta dnevno. Ove vežbe možete da radite bilo kada i na bilo kom mestu, u prevozu, u kancelariji, u čekaonici ili dok gledate televiziju. Da biste postigli dobre rezultate, morate vežbati uporno, svakodnevno.

Još nema komentara.

Šta Vi mislite?

Your email address will not be published. Required fields are marked *