Kako da organizujemo kuhinju ako želimo zdravo da se hranimo

Veoma često na našem portalu možete pročitati koliko je važno živeti zdravim načinom života koji pre svega podrazumeva zdravu ishranu i fizičku aktivnost. Ali da bismo živeli takvim životom moramo se osloboditi nezdravih navika tako što ćemo prvo napraviti promene u glavi, a potom i u kuhinji.

U nastavku pročitajte savete koji će vam pomoći da sredite kuhinju i frižider kako bi vam bilo lakše da započnete nov režim ishrane.

Donesite odluku da se zdravo hranite

Pre nego što bilo šta rešite da izbaciete iz upotrebe, čvrsto u svojoj glavi donesite odluku da to zaista i želite. Na početku neće biti lako, ali vaša istrajnost će vam sigurno doneti mnoge benefite.

Izbacite nezdravu hranu iz kuhinje  i frižidera

Drugi korak koji treba da napravite ako želite zdravo da se hranite jeste da se oslobodite “loših” namirnica iz svoje kuhinje i frižidera. Najbolje je da počnete postepeno da izbacujete jednu po jednu nezdravu namirnicu, nemojte odjednom sve izbaciti jer možete posustati. Setite se da ste možda godinama živeli nezdravim životom i nije lako preko noći osloboditi se štetnih navika. Budite uporni i istrajni.

Koju hranu izbaciti?

Mnogi kažu “Organizacija je pola posla”, i u pravu su. Uz dobru organizaciju male su šanse da ne uspete. Najvažnije da se otarasite veštačkih zaslađivača, gaziranih pića i sokova, slatkiša i grickalica. Upotrebu soli kao i šećera, belog brašna i rafinisanih ulja svedite na minimum. Ako izbacite nezdrave namirnice, one vam neće biti na dohvat ruke, zato ćete lakše moći da odolite iskušenju.

Složite zdravu hranu na vaše kuhinjske police

Kada vam padne šećer ili vam se nešto gricka važno je da imate pripremljene zdrave alternative. Neka se na vašim kuhinjskim policama, pored zdravih začina nađu i posudice sa bademima, lešnicama, suvim voćem i ostalom zdravom hranom po izboru.

Izdvojite dan za odlazak na pijacu

Veliki broj zdravih jela se priprema isključivo od voća i povrća, koje naravno možete jesti i sveže, što nam je veoma drago posebno u ovom periodu godine kada su pijace prepune zdrave hrane. Izdvojite barem jedan dan sedmično da odete na pijacu i kupite sveže voće i povrće. Imaćete dovoljno da rasporedite do sledećeg odlaska i uvek na dohvat ruke zdravu hranu kada ogladnite.

Operite, očistite povrće i uredno ga složite

Često kada smo mnogo gladni nemamo dovoljno vremena za pripremanje hrane, stoga uzimamo prvo što nam je na dohvat ruke, a često to bude upravo nešto nezdravo. Neretko se dogodi da nas baš tada mrzi da spremamo salatu jer želimo što pre da utolimo glad. Zato ne budite lenji i unapred operite i očistite voće i povrće, najbolje u sodi bikarboni ili zeolitu, a potom fino osušite i uredno složite u frižider.

Unapred skuvajte hranu

Možda vam svakodnevno kuvanje oduzima mnogo vremena, ali to nije uslov za zdravu ishranu. Vi možete skuvati obroke za 2 do 3 dana unapred jer će vam tako biti mnogo lakše da se organizujete. Uz svaki obrok je važno da pojedete porciju povrća.

Informišite se

Informišite se o zdravom načinu života, šta treba da jedete, koliko često i kada. U svakom momentu možete putem interneta da saznate sve što vas zanima o zdravoj ishrani, ali i da se posavatujete sa stručnjacima. Mnogo ideja za različita zdrava jela možete pronaći putem društvenih mreža, blogova ili sajtova.

Još nema komentara.

Šta Vi mislite?

Your email address will not be published. Required fields are marked *