Sada je pravo vreme da počnete da se spremate za leto

Jesen nam je svakim danom sve bliža, a sa njom i vreme kada ćemo ući u omiljene farmerke, džempere i mantile. Biće sve manje prilika da pokazujemo da li smo u prethodnom periodu uživali u velikim količinama sladoleda, šarenim koktelima i dugim letnjim noćima, ili smo se i tokom leta trudili da ostanemo u formi. Sezona kupaćih kostima se završava, a nova nam se čini predaleka, međutim to nije razlog da prestanemo da razmišljamo o svom telu. Razgovarali smo sa profesorom sporta i suvlasnikom teretane “Fitness corner”, Miroslavom Milanovićem, koje su najčešće greške koje pravimo i kako da izbegnemo da nas na proleće uhvati nervoza oko skidanja suvišnih kilograma.

Da li smo po prirodi kampanjci ili teretane počinju da se pune već sada kada se vraćamo sa godišnjih odmora?

Ima nas raznih. Teretane su po pravilu najposećenije tokom proleća kada se veliki broj tzv. sezonskih vežbača užurbano sprema za leto koje predstoji. Njih bismo mogli da nazovemo kampanjcima. Međutim, postoji i veliki broj ljudi koji vežbaju tokom cele godine i koji se odmah nakon godišnjeg odmora vraćaju treninzima i nastavljaju da vode brigu o svom telu. Svakako da je sada najbolje vreme da se započnu pripreme za sledeće leto, kako bi se na najzdraviji mogući način ostvarili željeni ciljevi.

 

Koji je glavni razlog zbog kog se ljudi odlučuju da započnu sa treniranjem?

Sve je individualno, a u praksi se pokazalo da su najčešći razlozi za vežbanje estetske i zdravstvene prirode. Poslednjih godina se sve više povećava svest ljudi o dobrobiti vežbanja po njihovo psihofizičko zdravlje te se sve više ljudi opredeljuje da redovno vežba tokom cele godine. Kada sama svest o prednosti vežbanja nije dovoljna, često se uključuju i drugi faktori poput bola u leđima, vratu, gojaznosti, povišenog krvnog pritiska, i uopšte nakupljenog stresa koji su stalno prisutni kao opomena i podsećaju na neophodnost fizičkog vežbanja.

Koja je najbolja vrsta treninga?

Nažalost na to pitanje ne postoji jednostavan odgovor. Pitanje koje se prvo postavlja, jeste koji su vaši ciljevi, kakvo je vaše zdravstveno stanje i u kakvoj ste formi trenutno. Ukoliko nemate mogućnosti da vežbate uz nadzor stručnog lica (trenera), preporučio bih Vam da počnete postepeno i da slušate svoje telo.

Često čujemo kako se reklamiraju različiti preparati koji nam obećavaju mršavljenje po 10-15kg za mesec dana. Koliko je zapravo idealno kilograma gubiti mesečno kada pokušavamo da smršamo?

Kod većine ljudi koji izgube veliki broj kilograma u kratkom vremenskom periodu praktikovanjem ekstremnih načina ishrane, korišćenjem raznih preparata, izgubljena kilaža se jako brzo vrati, pa čak i premaši početnu.

Što se tiče gubitka suvišnih kilograma na mesečnom nivou, on zavisi od početne telesne mase pojedinca. Kada je u pitanju prosek, on se kreće od 3 do 6 kilograma mesečno.

Koliko je pravilna ishrana važna za našu formu i šta zapravo predstavlja pravilna ishrana?

Pravilna ishrana mora biti raznovrsna i uravnotežena i ima izuzetno važan uticaj na naše zdravlje, telesnu masu i isto tako i formu. Da bismo trenirali i dobro se osećali neophodno je kvalitetno se hraniti, jer energiju za oporavak nakon treninga unosimo kroz hranu. Pre svega je bitno jesti hranu koja ima visoku nutritivnu vrednost, a nisku kalorijsku. Moje kolege i ja, možemo dati samo opštu preporuku u vezi sa ishranom, ali za izradu plana ishrane neophodno je konsultovati se sa stručnim licem-nutricionistom. Neke opšte preporuke su da unos  ugljenih hidrata treba da bude 55-65%, masti do 30% i proteina 15-30%. Ugljene hidrate, masti i proteine bi trebalo unositi putem žitarica, mesa, voća i povrća.

Pred nama je sezona slava i praznika, kako odoleti svim specijalitetima koji će se naći na trpezama?

Odgovor na ovo pitanje zvuči kao nemoguća misija. (smeh) Moramo dati sve od sebe da se hranimo zdravo, ali ako se desi da kod prijatelja, porodice, kumova na slavi ne ispoštujemo svoj režim ishrane, ne znači da sutradan imamo izgovor da nastavimo u tom maniru. Tako da moj savet je: i ako ste prekršili ishranu jedan dan, potrudite se da se vratite na pravi put što pre.

I za kraj, kako se motivisati po kišnim danima koji nam slede da umesto sedenja u stanu ispred tv-a odemo do teretane i odradimo trening?

Moje preporuka je da probate da stvorite naviku da vežbate pre posla, ili ako niste ranoranilac da se organizujete, ponesete opremu sa sobom kako biste odmah nakon posla otišli na trening.

“I zapamtite da je život maraton, i da imamo samo jedno telo koje vežbanjem možemo učiniti lepim, jakim i zdravim.”

Sportski pozdrav!

Posetite sajt Fitness corner-a.

Još nema komentara.

Šta Vi mislite?

Your email address will not be published. Required fields are marked *