Najvažnije je da je instagramično

U eri društvenih mreža, pre svega Instagrama, promenilo se mnogo toga. Više ne možemo nositi jednu haljinu u čitavoj sezoni venčanja iako su gosti različiti jer smo u njoj već bili viđeni – na Instagramu. Naručujemo fotogeničnu hranu koja se nekad ohladi pre nego što je probamo dok ne napravimo savršenu fotografiju. Prilikom izbora mesta na kome ćemo popiti kafu sa prijateljicama, osim prijatne atmosfere i ukusne kafe, važno nam je i da će nam dobro izgledati fotografije iz tog kafića.

Ovaj fenomen posebno se odnosi na putovanja. S obzirom da uglavnom nemamo mogućnost da odlazimo na duga putovanja, ta tri ili četiri dana u novom gradu moraju se maksimalno iskoristiti kako bismo popunili naš profil savršenim fotografijama. Turisti više nisu u potrazi samo za znamenitostima, već i za mestima na kojima će moći da naprave fotografije poput onih kakve imaju influenseri. Tako će se neretko dogoditi da ćete u određenom parku, hotelu, na Trgu ili u poslastičarnici, zajedno sa mladim devojkama iz celog sveta čekati red da napravite fotografiju.

Iz ove želje da se pronađu mesta “vredna Instagrama” pojavio se i izraz “instagramično”, odnosno “instagrammable”. Tako danas ukoliko planirate putovanje u neki evropski grad ili na egzotičnu destinaciju, osim lista prirodnih lepota, kulturnih znamenitosti i najboljih restorana, naići ćete i na liste “najinstagramičnijih mesta”.

Fotografije su prethodnih godina dobile potpuno nov značaj. Nekada smo se fotografisali za uspomenu, za foto album, a gotovo da smo već zaboravili vreme kada smo imali ograničen broj fotografija i čekali da se film razvije da bismo videli kako su ispale. Danas su fotografije dokaz da smo putovali, da smo se lepo obukli, da smo izašli u provod, da smo promenili frizuru, da smo se verili, venčali, čekamo ili smo dobili bebu. Ako nismo to fotografisali na savršen način, kao da se nije ni dogodilo. Telefoni sa sve boljim kamerama i sve većom memorijom daju nam mogućnost da fotografišemo neograničen broj puta, sve dok ne dobijemo tu jednu savršenu, koja će nam uz odgovarajuće filtere doneti veliki broj lajkova.

Možda najbolji primer toga koliko nam je Instagram promenio život možemo videti u noćnim klubovima. Savršeno doterane devojke poziraju za selfije i snimaju videe u kojima prikazuju svoj odličan provod, iako je istina zapravo da su više vremena potrošile na spređivanje za izlazak, nego u njemu i da ustale da igraju samo onoliko koliko je bilo potrebno za snimak. Koncerte nam se čini da više ljudi posmatra kroz ekrane svojih telefona, nego uživo.

Najdalje u tom sveopštem ludilu za savršenu fotografiju su otišle Ruskinje. U mnoštvu prezgodnih plavih supruga milionera koje žive među stotinama najlepših cvetnih buketa, i ostale devojke pokušavaju da makar na 5 minuta žive luksuznim životom, odnosno, što je još važnije, da učine da tako izgleda. Tako se jedna privatna avio kompanija dosetila da iznajmljuje svoj avion koji stoji prizemljen na pisti, kako bi devojke u njemu napravile fotografije i predstavile svoj život glamuroznim. Uz doplatu, oni obezbeđuju i fotografa, kao i šminku i frizuru, jer fotografija mora biti besprekorna.

Društvene mreže stvorene su sa idejom da nas približe, a čini nam se da nas sve više udaljavaju od realnosti. Nijedan prizor ne može biti lepši ako ga posmatramo kroz ekran telefona, nego sopstvenim očima. Ne postoje filteri koji mogu dočarati prirodne boje koje nas okružuju, a nijedan lajk ne može da vredi koliko topao zagrljaj. Uživajte u fotografisanju, ali ne zaboravite da uživate i u trenutku. Ne dozvolite da vam “neinstagramična” kombinacija pokvari raspoloženje, da sedite u neudobnom lokalu samo zato što dobro ispada na fotografijama, da ne obiđete novu destinaciju jer ste preokupirani fotografisanjem, da vreme u izlasku s prijateljima provodite na društvenim mrežama i da ne uživate u koncertu koji ste čekali mesecima. I ne zaboravite, Instagram je tu da zabeleži vaše uspomene, ali vam nije potreban za njihovo stvaranje.

Još nema komentara.

Šta Vi mislite?

Your email address will not be published. Required fields are marked *